«Des d’un principi vam tenir clar que el nostre web necessitava un domini .cat»
Volem conèixer empreses, entitats i persones que aposten pel domini .cat a l’hora de donar-se a conèixer al món digital. En aquest article entrevistem a la Valentina Planas de La incorrecta, una empresa jove que entén d’una manera molt personal la figura del corrector lingüístic. L’empresa està formada per una filòloga catalana, una dissenyadora gràfica i una traductora, o el que és el mateix, les germanes Valentina i Júlia Planas i la Roser Bauza.
Volem conèixer empreses, entitats i persones que aposten pel domini .cat a l’hora de donar-se a conèixer al món digital. En aquest article entrevistem a la Valentina Planas de La incorrecta, una empresa jove que entén d’una manera molt personal la figura del corrector lingüístic. L’empresa està formada per una filòloga catalana, una dissenyadora gràfica i una traductora, o el que és el mateix, les germanes Valentina i Júlia Planas i la Roser Bauza.
Com va sorgir la idea de formar La incorrecta?
L’any passat vaig acabar un postgrau en Assessorament Lingüístic i Serveis Editorials (UB) i vaig adonar-me que a la figura del corrector gairebé sempre s’hi associa un nom. Això fa que el reconeixement o el referent del corrector sempre s’hagi de vincular directament i obligatòriament a algú.
Es pot dir que La incorrecta neix amb la voluntat de despersonalitzar aquesta figura per tal d’aconseguir fer correccions sense tenir un nom concret o propi i, alhora, acostar (econòmicament i socialment) el corrector a qualsevol públic.
Quins serveis oferiu?
Som una empresa jove nascuda l’any 2016 dedicada a l’assessorament lingüístic i comunicatiu, i a la correcció ortotipogràfica i estilística de textos escrits: documents, treballs acadèmics (TDR, TFG, TFM, tesis doctorals), llibres, articles, pàgines web, etc.
Oferim serveis de realització i edició de textos, i també de traducció, amb un estil fresc i dinàmic. Ajudem a millorar la qualitat dels textos, així com a dissenyar, maquetar o editar projectes editorials.
Com contacten els clients amb vosaltres?
No tenim oficina, treballem des de casa. La majoria de nous contactes són a través de correu electrònic. Cal dir que també treballem amb clients antics, amb els quals ja treballàvem abans de ser La incorrecta com a tal.
Teniu una pàgina web molt cuidada, com d’important és per vosaltres tenir presència online?
El reconeixement que hem tingut a través de les xarxes socials, especialment a través de Facebook, ens ha anat molt bé. La gent és molt agraïda i sempre ens escriu i ens diu que ho fem molt bé i que els agrada molt el que fem. A nosaltres ens agrada molt que la gent comparteixi les nostres publicacions i que s’ho passin bé amb el nostre humor. La pàgina web reflecteix molt bé la nostra feina: som una empresa jove, dinàmica, detallista i diferent. Crec que en aquest sentit, la Júlia Planas, la dissenyadora gràfica de l’equip, va saber plasmar el concepte de la nostra empresa a la perfecció.
Per què vau triar que el vostre web portés un domini .cat?
La veritat és que des d’un principi vam tenir clar que el nostre web necessitava un domini .cat. La nostra feina bàsicament és en català i ens semblava poc pràctic i una mica rebuscat tenir un domini diferent si treballem des d’aquí i els nostres clients també són d’aquí.
Sou molt actives a xarxes socials, com creieu que afecta això al vostre negoci?
Les xarxes socials, més que donar-nos diners, ens estan donant difusió i reconeixement. La gent és molt agraïda i divertida, i, home, sempre hi ha haters que s’enfaden amb les frases que fem, però la majoria ha captat molt bé el missatge que volem donar i s’ho passa bé amb les nostres publicacions. I nosaltres també!
A més a més, fem concursos i sorteigs a través de les xarxes socials. Per exemple, sortejàvem unes bosses de tela amb una de les nostres frases («Cada vegada que dius “tinc que” moren 15 filòlegs») i al veure que molta gent ens demanava on comprar-les, ara també les estem venent. En definitiva, les xarxes socials ens agraden molt, ens són molt útils i ens afecten positivament en molts aspectes.
Què li recomanaríeu a algú que estigui pensant a emprendre el seu propi negoci?
Han de creure en el seu projecte, perquè això farà que l’altra gent també hi cregui. I sobretot no perdre la il·lusió ni les ganes de treballar. Ah, i que ningú esperi ajuda, perquè malgrat que tothom convidi els joves a emprendre, a l’hora de la veritat, les ajudes són nul·les i inexistents.