El comerç electrònic es dispara
El comerç electrònic va créixer un 25% en facturació a l’Estat espanyol durant el 2014, però només el 28% de les microempreses tenen lloc web.
Encara hi ha qui desconfia, qui no s’atreveix a fer el pas, qui prefereix tocar el producte amb les mans abans que teclejar els números d’una targeta de crèdit al seu mòbil o al seu portàtil. Però cada dia són més els que han perdut la por al comerç electrònic, que va créixer un 25% en facturació a l’Estat espanyol durant el 2014. Els números no enganyen: comprar per Internet és una tendència a l’alça i tots hi caurem (si no ho hem fet ja) tard o d’hora. I què comprem exactament? Les dades, que sorgeixen de l’Informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, diuen que el sector turístic és el que més sobresurt, seguit d’altres com el del transport, el màrqueting directe, la roba, l’alimentació, els espectacles, els electrodomèstics o els productes d’imatge i so. Qui no ha organitzat alguna vegada les seves vacances a través d’Internet?
Una oportunitat per a les Pimes?
El creixement del comerç electrònic indica també que ara, més que mai, les Pimes que no tenen presència a la xarxa han de fer un pas endavant, tal com ho han fet la majoria de les grans empreses. Que només el 28,7% de les microempreses espanyoles tinguin un lloc web del seu negoci és una dada d’allò més preocupant. Des de la Fundació puntCAT, pensem que l’entrada de les Pimes a la xarxa és del tot imprescindible. El futur i el present passen per Internet i, en aquest sentit, són molts els factors a considerar: des de la tria idiomàtica del web fins a l’extensió de domini. Ja ho hem dit en altres ocasions: utilitzar la llengua materna del consumidor garanteix més vendes i estar a Internet no té volta enrere. És el moment d’obrir nous mercats per a les Pimes amb el comerç electrònic.