“El domini .cat és una manera d’identificar el teu territori, d’on ets i on treballes”
Parlem amb en Jordi Costa, fundador de samarreta.cat, que s’encarrega del disseny, confecció i venda de les samarretes.
L’any 2009 la Plataforma 10mil va organitzar una manifestació a Brussel·les, en Jordi hi va anar amb una colla d’amics. Durant el viatge de tornada (12 hores de trajecte en furgoneta), en Jordi va començar a donar-li voltes a una idea. Quan va tornar a Molins de Rei, va fer una petita botiga en línia i va posar-hi una samarreta amb el lema “Jo hi vaig ser, Brussel·les 2009”. Les samarretes es van vendre de seguida i va ser llavors quan va decidir comprar el domini samarreta.cat i apostar pel seu projecte.
Quin és l’objectiu de Samarreta.cat?
L’objectiu de samarreta.cat no és únicament comercial, ja que col·laborem amb diverses entitats, associacions i ateneus. Ara mateix estem en una campanya i hem posat a la venda una samarreta d’en Jordi Cuixart, on els beneficis van íntegrament a Òmnium Cultural.
D’aquestes accions n’hem fet diverses. També estem gestionant col·laborar amb la botiga solidària de l’Hospital Infantil Sant Joan de Déu i ultimant detalls per fer una samarreta solidària en benefici d’Open Arms.
Qui hi ha darrere de Samarreta.cat?
Darrere samarreta.cat, hi ha una família de Molins de Rei. Els meus fills Oriol (9 anys) i Mariona (5 anys), ajuden tant com poden i fan de models per a la pàgina web, així com la Laia, la meva dona, que sempre està al darrere ajudant amb el que faci falta. M’acompanya a la paradeta de les fires, em dona la força i el suport necessari, ja que ha cregut en el projecte des del primer dia. I per últim jo mateix, que soc qui confecciona, dissenya i gestiono tota la maquinària i la botiga en línia.
Quin és el procés a l’hora de dissenyar les samarretes?
Hi ha diversos dissenys, dels quals uns funcionen més bé que d’altres. N’hi ha que han tingut molt d’èxit des del primer dia i són els més venuts, alguns que van rotant i d’altres que els fem segons les notícies del dia a dia, com ara mateix amb tota la problemàtica i injustícia que estem vivint a Catalunya, amb els nostres exiliats/des i presos i preses polítiques.
Vens exclusivament a través d’Internet?
Per Internet tenim la botiga en línia samarreta.cat des de fa 10 anys, però les vendes més importants són a les fires, amb la paradeta. Coneixes a la gent, toquen el producte i el tracte és molt més personal. A més a la gent els encanta veure com fem la samarreta davant seu, ja que portem la màquina d’estampar, els transfers serigràfics amb els disseny i les samarretes per separat i la gent pot triar. També tenim productes a la botiga VilaWeb de Barcelona.
Per què has apostat pel domini .cat?
No vaig dubtar ni un segon. En cap cas em plantejava agafar un domini que no fos .cat. Crec que és una manera d’identificar el teu territori, d’on ets i on treballes. Respecto tots els altres dominis, està clar, però soc nascut a Catalunya, parlo català i estimo la meva terra.
Creus que Internet ajuda al petit comerç?
Cada vegada és més complicat, a part de l’enorme competència que hem rebut en el nostre sector, crec que Internet està saturat. Entre xarxes socials, botigues en línia i altres fa que resulti difícil arribar cada cop a més persones.
Com t’imagines Samarreta.cat d’aquí 5 anys?
M’imagino seguint fent la mateixa feina i, si pot ser, millorant pas a pas. Arribar a més persones i seguir col·laborant en tot el que es pugui, mentre es pugui.
Quin consell donaries a algú que està pensant en emprendre el seu propi negoci?
Que sigui valent/a, que cregui i aposti pel seu producte i no miri la competència. Pacient, empenta i un xic de sort.
Els podeu trobar i seguir a:
samarreta.cat
instagram: @samarreta.cat
facebook: @samarreta.cat