Girona aposta per la digitalització del comerç a través del programa Comerçlocal.cat
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, conjuntament amb el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús, i el president de la Fundació puntCAT, Ricard Huguet, presenten el programa de capacitació digital Comerçlocal.cat, que s’implementarà a Girona del 4 al 18 d’octubre. La iniciativa pretén impulsar una major presa de consciència als petits comerciants de la importància de tenir presència en línia i de les oportunitats que Internet ofereix en el desenvolupament dels seus negocis.
Segons diversos informes sobre l’estat d’implementació de les TIC a Catalunya, només 3 de cada 10 empreses de menys de 10 treballadors té lloc web (a Girona, prop del 30% dels comerços usen aquestes eines). Aquesta circumstància es deu a la manca de temps, de recursos, o per desconeixement de les eines de desenvolupament web. Aquesta escletxa digital comporta desavantatges competitius per als petits comerços i representa una barrera per a la normalització lingüística del català a l’entorn digital.
La Fundació puntCAT desplega aquest programa a la ciutat de Girona amb el suport de l’Ajuntament de la ciutat. La iniciativa compta també amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció de Política Lingüística del Departament de Cultura, la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital del Departament de la Presidència i el Consorci de Comerç Artesania i Moda del Departament d’Empresa i Coneixement.
Els comerciants que vulguin participar d’aquesta campanya de digitalització podran concertar una cita trucant al telèfon gratuït 900 866 192 o a través del lloc web www.comerçlocal.cat. Un cop feta la cita, un equip de professionals de la Fundació.CAT visitarà el comerç per desenvolupar el lloc web, in situ, en català, i el deixarà dissenyat i operatiu durant la mateixa visita. Pel preu de l’adquisició del domini .cat (8 euros), el comerciant obtindrà un lloc web de presència gratuït i el seu allotjament al servidor.
Aquesta acció representa per al comerciant una primera incursió al món digital, amb informació bàsica de l’establiment i dels seus productes o serveis. Per aquells comerços interessats en un lloc web més elaborat, s’ofereixen 3 alternatives que van des d’un web més avançat fins al desenvolupament d’una plataforma bàsica de comerç electrònic. Aquests serveis es farien en una segona fase i a través del col·lectiu de professionals adherits a la plataforma www.ticcentral.cat.
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, destaca que aquesta iniciativa “està en consonància amb tres dels eixos vertebradors de l’acció de govern, com són l’ús de les noves tecnologies i les TIC, el foment del català i la dinamització econòmica el territori”, alhora que anima “no només els comerços, sinó tots els treballadors autònoms i de professions liberals a adherir-se a aquesta campanya, per tal de dinamitzar i impulsar el seu negoci”. En la mateixa línia, el delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, manifesta que “les TIC, ben utilitzades, fan que les empreses siguin més competitives i més productives. Per això des de la Generalitat donem suport a totes aquelles activitats que tinguin com a objectiu promocionar les TIC a les microempreses, com és el cas de la iniciativa Comerçlocal.cat”.