Presentem un informe que confirma que Google ha fet perdre visites a dues de cada tres webs en català
En el 66,5% dels llocs web analitzats l’opció de llengua en català ha vist reduïda la seva visibilitat respecte al contingut equivalent en castellà.
La Fundació .cat, com a entitat que forma part de l’Aliança per la presència digital del català, ha confeccionat un informe que analitza el trànsit web de 639 llocs web multilingües dels sectors públic, acadèmic, mediàtic i empresari.
Aquest informe, encarregat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, s’ha creat amb l’objectiu de quantificar la pèrdua de visibilitat del català en les cerques web durant els últims mesos i facilitar les dades a les empreses implicades per tal de poder diagnosticar millor el problema i treballar en una solució.
Principals resultats
• El 66,5% (més de dos terços) dels llocs web multilingües analitzats s’han vist (i encara estan) afectats pel problema, havent perdut tràfic a les seves versions de llengua en català.
• Existeix una forta correlació (80% de mitjana) entre el tràfic en català i en castellà, la qual cosa significa que la versió en castellà guanya gairebé una pàgina vista per cada una que perd la versió en català.
•Els cercadors han deixat de respectar les preferències lingüístiques explícites dels usuaris.
•L’anàlisi dels webs demostra que no afecta de la mateixa manera tots els llocs web, independentment de l’idioma principal que utilitzi pel seu públic.
Per a més informació
Descarrega’t l’informe de posicionament del català
Accedeix a la nota de premsa