«Internet ens permet tenir contacte directe amb els clients»
Fins fa poc l’Ignasi Melià treballava en la logística d’automoció. Fa un parell d’anys va començar el seu propi projecte: ARDITS, un marca de roba i complements que s’inspira en el surf i el Mediterrani. Des del mes de maig ARDITS ja compta amb una botiga online i està 100% activa.
Fins fa poc l’Ignasi Melià treballava en la logística d’automoció. Fa un parell d’anys va començar el seu propi projecte: ARDITS, un marca de roba i complements que s’inspira en el surf i el Mediterrani. Des del mes de maig ARDITS ja compta amb una botiga online i està 100% activa.
Què és i com va néixer ARDITS?
ARDITS és la meva iniciativa. Fa un parell d’anys que vaig començar a treballar-hi i aquest maig el projecte va veure la llum.
És un marca de roba i complements que s’inspira en el surf i el Mediterrani. Ens diferencien els dissenys, amb motius mediterranis i del litoral català, a més del fet de confeccionar les peces aquí (al Maresme). El Quilòmetre 0 és important per l’impacte en el territori que genera i també és cabdal el fet de garantir que els processos de producció són respectuosos amb les persones i el medi ambient.
La nostra col·lecció inicial està formada per 12 samarretes i 4 polos per noi. A poc a poc anirem ampliant catàleg i obrint-nos al públic femení.
Havies treballat ja en el sector de la moda?
No. Jo vinc de la logística d’automoció, res a veure amb la moda. El canvi va representar un punt d’inflexió en la meva carrera, amb la intenció d’anar cap a altres camps que mai havia explorat i que m’agradaven. El nom d’ARDITS, de fet, vol transmetre una actitud de valentia i coratge davant dels reptes que ens plateja la vida.
Però això no vol dir que ho hagi de fer sol. En el projecte m’acompanya un equip de col·laboradors, dissenyadors gràfics sobretot, a més d’especialistes en altres camps tals com programadors web o especialistes en màrqueting.
Com va sorgir la idea de formar ARDITS?
Jo ja era un usuari de marques surferes americanes i australianes com Quiksilver, Billabong o Rip Curl. Veient que a la nostra costa es practiquen també esports de planxa (‘board sports‘) i que, a més a més, tenim altres elements molt rics tals com gastronomia, història o tradicions, vaig decidir crear aquesta nova identitat. Com una manera de donar-li reconeixement.
ARDITS ambiciona també impulsar la nostra malmesa indústria tèxtil i a conscienciar del consum de productes locals.
Veiem que has decidit vendre els teus productes exclusivament per Internet. Per què has optat per Internet i no per una botiga física? Com aconsegueixes que la gent descobreixi ARDITS?
Les tirades inicials són petites i els nostres costos unitaris molt alts. Això ho fa inassumible pels comerços físics, acostumats als marges de marques grans i consolidades. A més a més , Internet ens permet tenir contacte directe amb els clients, tant pel que fa a informar-los de l’evolució de la marca i nous productes, com per recollir els seus comentaris.
La promoció la fem fonamentalment per les xarxes socials. Paral·lelament, estem planejant assistir a festivals. De moment ja hem estat al Barcelona Surf Film Festival, del 28 al 30 de juny al Museu Marítim de Barcelona.
Tot i que el web d’ARDITS ven a tot el món, has apostat per un domini .cat. Per què?
Sens dubte, forma part de la nostra identitat. Creiem que en un món globalitzat, els matisos i els colors l’enriqueixen i el fan menys gris i homogeni. Catalunya cada cop és més coneguda, tot recollint el millor de la marca Barcelona.
Com t’imagines el futur d’ARDITS?
En 1 any estarem lluitant molt encara. L’arrencada no és pas fàcil i ens esperen uns mesos complicats. En 5 anys, esperem tenir un catàleg més ampli, ser més coneguts, i tant de bo, amb una o dues botigues pròpies.
Quin consell li donaries a algú que està pensant a emprendre el seu propi negoci?
Alinea’t amb les teves passions i tot fluirà. Reconeix els teus punts forts i dèbils i treballa en equip. Escolta l’opinió i els gustos dels usuaris. I molta, molta, molta perseverança i paciència.