Notícies > La campanya per aconseguir LinkedIn en català ja suma més de 3.300 adhesions

La campanya per aconseguir LinkedIn en català ja suma més de 3.300 adhesions

28 novembre 2014

La campanya #LinkedInCatalan, que va néixer el 9 de setembre amb la voluntat de sensibilitzar els responsables d’aquesta xarxa social professional per tal que la plataforma permeti introduir perfils escrits en català, ja suma més de 3.200 signatures al web linkedincatalan.cat i més de 3.300 membres al grup propi de LinkedIn, on es difonen arguments perquè aquesta xarxa incorpori la llengua catalana. La iniciativa, que està impulsada per la Fundació puntCAT, l’entitat que gestiona el domini .cat, demana també a LinkedIn un menú de navegació en llengua  catalana. La incorporació del català a aquesta plataforma, que és líder al seu sector amb més de 300 milions d’usuaris arreu del món, facilitaria els processos de selecció de personal de les empreses de Catalunya, que tenen en compte el coneixement del català en el 75% dels casos.

Per tal de reforçar la campanya, la periodista Xantal Llavina n’ha esdevingut ambaixadora i ha presentat un nou vídeo de la iniciativa. L’objectiu dels responsables de #LinkedInCatalan és sumar més de 10.000 signatures al lloc web de la campanya i més de 10.000 usuaris al grup propi de LinkedIn durant el 2015. Del total d’adherits al web, el 98% declaren que utilitzaran LinkedIn “més i millor” quan tingui una versió en català.

La bona acollida de la iniciativa, que està recollint adhesions en diversos àmbits de la societat civil (empreses, entitats, universitats, institucions i individus) s’ha posat de manifest recentment, quan Francesc Arbiol, mànager territorial de LinkedIn España, ha assegurat, en declaracions al portal Viaempresa, que la seva empresa és “conscient de la campanya activa que demana la versió en català”; també ha declarat que, “com a usuari i empleat català de LinkedIn”, li “encantaria” que la plataforma incorporés aquest idioma.

Un dels objectius de #LinkedInCatalan, que compta amb el suport d’entitats com Wiccac, Plataforma per la Llengua, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC, Amical Wikimedia i SecondNews és fer palesa la situació de normalitat de la llengua catalana en l’entorn professional de Catalunya, on el 70% dels treballadors l’utilitzen amb regularitat. Val a dir que, avui dia, LinkedIn permet introduir currículums en 9 llengües amb menys número de parlants que el català -l’armeni, l’albanès, el finès, l’eslovac, el danès, el noruec, el lituà, el letó i l’islandès- i amb 4 que en tenen aproximadament els mateixos: l’hongarès, el grec, el txec, i el suec. En aquest sentit, els responsables de la iniciativa consideren que la comunitat de parla catalana (10 milions de persones) mereix ser reconeguda a aquesta xarxa social professional.