Notícies > La identitat de la comunitat catalana digital de creadors de contingut

La identitat de la comunitat catalana digital de creadors de contingut

26 febrer 2021

L’ecosistema de creadors de contingut en català a Internet està en constant augment, tot i representar encara una petita part dins del marasme d’Internet. El creixement d’espectadors i d’oferta és sostingut i progressiu, però potser allò que fa tenir encara més esperances en el futur és que aquestes persones creadores tenen consciència lingüística i s’estan organitzant en petites comunitats que ajuden a difondre més i millor els seus continguts.

El primer exemple és el Canal Malaia, del que hem parlat en diverses ocasions a la Fundació. cat. Fa uns mesos, una de les seves impulsores, la Clàudia Rius assegurava en una entrevista a la .cat que l’objectiu principal de la proposta és “ressaltar un grup de persones que serveixi per normalitzar l’ús de la llengua”. Altres propostes han sorgit durant els darrers mesos, potser no amb una intenció tan comunitària com Malaia, però sí com a grans aglomeradors de contingut en català a Internet. Si vols consumir producció en català i no saps on trobar-la, pots accedir al portal Youtubers.cat.

Si t’interessen altres plataformes com ara Twitch, o TikTok, pots visitar el gran aglomerador Creadors.tv, un projecte que cerca promocionar i aglutinar tots els continguts en català a la xarxa. No és poca cosa i és una tasca que no acabarà mai, ja que constantment es puja més contingut a Internet. Amb l’ambició d’esdevenir una mena de Netflix català, gràcies a Creadors.tv es pot accedir a un bon nombre de canals de Twitch en català, la plataforma de moda des de fa mesos. La plataforma està en constant expansió. Fan una crida a tots aquells creadors regulars de contingut en català que es posin en contacte per ampliar el seu catàleg d’oferta i tenen un e-mail per a tots aquells que s’hi vulguin afegir: holaquetal@creadors.tv.

Totes aquestes iniciatives són privades, no hi ha al darrere l’administració pública i sovint aquests creadors de contingut troben a faltar el suport institucional. Sobrevola la idea que seria adequat que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals tirés endavant un canal en què aquestes creacions tinguessin cabuda. Potser en la línia del que fou el 3XL, o potser en la línia de Flooxer o PlayZ, els canals de continguts juvenils d’Atresmedia i RTVE, respectivament. Mentre no arribi aquest impuls públic, els creadors de contingut en català a Internet segueixen cercant aliances i creant comunitat.