Notícies > El domini .cat assoleix màxims històrics al País Valencià i la Franja de Ponent

El domini .cat assoleix màxims històrics al País Valencià i la Franja de Ponent

23 desembre 2022

La Fundació .cat, entitat gestora i titular del domini .cat, ha publicat aquest matí l’Observatori .cat 2022, que recopila l’anàlisi infogràfica de les dades més rellevants del domini durant el darrer any i que permet comparar l’evolució del .cat des del 2005, any de la seva creació.

Nombre de dominis .cat i taxa de renovació

Després de 16 anys, el .cat és un domini ja consolidat als territoris de parla catalana. Aquesta maduresa queda reflectida en l’estabilitat del nombre de dominis dels darrers anys, malgrat una petita davallada aquest 2022, passant de 113.686 a 112.068 dominis, un 1.29% menys que l’any passat. Aquesta és una dada que no desencaixa amb la tendència actual del mercat global de dominis.

Tot i només representar el 0,03% dels gairebé 400 milions de dominis registrats a nivell mundial, el domini .cat segueix essent un dels principals dominis que representa una comunitat cultural, per davant d’altres com .eus, .quebec, .alsace, o com .nyc o el .london, que representen una ciutat.

Distribució del domini .cat als territoris de parla catalana

La Franja de Ponent i el País Valencià han assolit els seus màxims històrics. En concret, a la Franja s’han registrat un 24% més de dominis respecte l’any anterior i al País Valencià gairebé un 3%.

Més informació a la nota de premsa.

Rep les notícies que més t’interessin!

Escull els temes que més t’apassionen i rebràs un resum de noticies setmanal.