Notícies > Comunicat en defensa del dret a la privacitat

Comunicat en defensa del dret a la privacitat

14 juliol 2020

Davant de les informacions publicades en diversos mitjans que constatarien la infiltració de programari espia en els dispositius mòbils de diversos ciutadans catalans, entre els quals hi hauria el Molt Honorable President del Parlament de Catalunya, Roger Torrent i Ramió, la Fundació .cat emet un comunicat en defensa dels drets fonamentals. El que inclou també els drets digitals.

Part del compromís fundacional de .cat passa per la defensa dels drets en l’àmbit d’Internet, també el dret a la privacitat que s’hauria vulnerat en aquest cas. En sintonia amb l’Informe del Relator Especial de les Nacions Unides sobre la promoció i protecció del dret a la llibertat d’opinió i expressió amb data de 28 de maig de 2019, la Fundació .cat considera que cal reforçar els marcs normatius que limiten la vigilància en conformitat amb les obligacions pel que fa al dret internacional i els drets humans.

És imprescindible que es depurin les responsabilitats corresponents i que s’efectuin els canvis legals necessaris per sotmetre aquest tipus de pràctiques a control democràtic.

Rep les notícies que més t’interessin!

Escull els temes que més t’apassionen i rebràs un resum de noticies setmanal.