La consolidació del comerç digital
El 75% dels internautes de tot l’Estat ja fan servir els seus dispositius mòbils per fer compres en línia. Això col·loca el comerç electrònic com a un dels sectors més productius. L’any passat, en part gràcies a la pandèmia, va facturar un total de 51.600 milions d’euros.
Les dades s’extreuen del darrer informe del fòrum de la indústria publicitària IAB Spain, que analitza les tendències d’ús de les noves tecnologies per part de la població. L’informe mostra que els sectors més populars del comerç digital són la moda, la bellesa, els enviaments a domicili i la tecnologia.
El que no s’ha estès tan generalment fins ara és l’ús d’aplicacions de pagament digital. La més popular és Samsung Pay, amb un 24% d’ús. L’expansió, tanmateix, de l’ús dels dispositius electrònics és molt notable: el 96% disposa d’un telèfon intel·ligent, el 78% té ordinador portàtil i el 70%, una tauleta digital.
La població, per la seva banda, ja ha interioritzat la comunicació digital com a una eina habitual. La mitjana de consum de dispositius digitals és de tres hores i 16 minuts, un 55% del qual està destinat a fer servir el telèfon mòbil.